فاتق…

عشقش بکشد سه شنبه هم می آید

فاتق…

عشقش بکشد سه شنبه هم می آید

بسم الله الرحمن الرحیم

آیا حضرت حوا از دنده چپ آدم بوجود آمده است؟

در باب پیدایش فصل دوم کتاب تورات اینطور آمده است که خداوند ابتدا آدم را آفرید و سپس آدم را به خواب فرو برد و دنده چپ او را برداشت و به وسیله آن حضرت حوا را به وجود آورد.

بر همه ما واضح است که تورات تحریف شده است(متاسفانه اینجا فرصت بیان چرایی تحریف تورات نیست) اما به راحتی میشود این ادعای تورات را با احادیث ائمه رد کرد.

۱.زراۀ بن اعین روایت کرده که از امام صادق(ع) در ارتباط با چگونگی آفرینش حوا پرسشی به عمل آمده و به ایشان عرضه شد که افرادی معتقدند،پروردگار،حوا را از پایین ترین استخوان های دنده سمت چپ آدم خلق کرد!

امام در پاسخ فرمودند که  خداوند از این کار،پاک و منزه است آیا فردی که چنین اعتقادی دارد،بر این پندار است که خداوند توانایی آن را نداشته تا همسری برای آدم بیافریند که از دنده ی او نباشد، تا  این ابهام برای یاوه گویان ایجاد نشود که آدم با قسمتی از بدن خودش ازدواج کرد؟!

این چه باوری است که برخی بر آن معتقدند؟! پروردگار،خودش بین ما و ایشان قضاوت کند!(۱)

 

۲.عمرو بن ابی المقدام از پدرش روایت نموده که گفت: من از امام باقر(ع) پرسیدم: پروردگار،حوا را چگونه آفرید؟ فرمود: مردم در این باره چه میگویند؟ عرضه داشتم: میگویند او را از دنده ای از دنده های آدم آفرید. فرمود: دروغ میگویند، مگر خدا عاجز بود که او را از غیر دنده آدم خلق کند؟ عرضه داشتم: فدایت شوم پس او را از چه آفرید؟ فرمود: پدرم از پدران بزرگوارش نقل کرده که گفتند:رسول خدا(ص) فرمود: خدای تبارک و تعالی، مشتی از گل را قبضه کرده و آ را با دست راست خود مخلوط نمود. البته هر دو دست او راست است (روشن است که این تعبیر کنایه از قدرت الهی است وگرنه بر جسمانیت و دست جسمانی دلالت نمیکند) آن گاه آدم را از آن گل آفرید و مقداری زیاد آمد که حوا را از آن مقدار اضافی خلق کرد(۲)

 

 

از این دسته روایات در کتب اسلامی بسیار زیاد است که بعضی از آنها مانند کتب یهودی، خلق حضرت حوا را به وسیله دنده چپ آدم تایید کرده اند ولی تمام منابع تشیع این موضوع را به طور کامل رد کرده اند که به دو حدیث از بین آنها در بالا اشاره اشاره شد.

 

 

پیوست:

۱.شیخ صدوق،من لا یحضره الفقیه،ج3،ص379،ح4336،انتشارات جامعه مدرسین،قم،1413هق( کتاب شیخ صدوق از کتب مستند اربعه شیعه میباشد)

2.تفسیر عیاشی،ج۱،ص216،چاپخانه علمیه،تهران،1380هق(تفسیر عیاشی یکی از تفاسیر مورد تایید تشیع است که در زمان غیبت صغرا نوشتع شد)

نظرات  (۳)

جالب بود...
سلام 
خدا قوت 
ممنون از شما
واسه خود منم همیشه سوال بود که آدم و حوا چگونه آفریده شدند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">