فاتق…

عشقش بکشد سه شنبه هم می آید

فاتق…

عشقش بکشد سه شنبه هم می آید

بسم رب الشهدا

بچه تر که بودم تا سخن از مرگ به میان می آمد،در ذهن خودم خیلی قاطع و مصمم فقط شهید شدن را میخواستم.انگار که تقدیرنویس عالم، قلم و کاغذ را داده دست من تا خودم بنویسم آنچه را خوشایندم است اما نمیدانستم که باید حتماً تمام مراحل اداری(!) پیش همان بالاسری طی شود و خودش هم باید بنویسد.
شهادت برایم ایده آل ترین بوده و هست.
به هرحال همیشه دنبال راهی برای شهادت میگشتم. آن موقع ها فکر میکردم که دیگر خبری از شهادت نخواهد بود،چون دفاع مقدس تمام شده بود و طبعا هیچ فرصت رزرو شده ای نمانده! پیش خودم میگفتم وقتی دشمن [از نظر نظامی] وجود ندارد تا بجنگم پس چطور باید شهید شوم؟ کم کم که زمان گذشت دیدم نه هنوز هم بازار شجاعت و شهادت برای اهلش گرم است. همان زمان بود که دانشمندان هسته‌ای پرواز کردند و رفتند.
ولی دیدم من که دانشمند هسته‌ای نیستم،پس چطور شهید شوم؟
بازهم زمان برگ دیگری رو کرد؛داعش!!! هر بدی اگر 999 تا زیان داشته باشد حداقل یک خوبی هم دارد. به قول معروف تا بدی در کنار خوبی نباشد، خوبی ها جلوه ای ندارند پس داعش کشت و شجاعان جنگیدند و من بازهم ماندم بی شهادت...
دیگر خودم فهمیدم حتی اگر وسط میدان جنگ و تانک و نارنجک هم باشم تا توفیق نباشد،شهادت هم نیست؛ یعنی همان مصداق"مَنْ یَشا"

نظرات  (۱۰)

درود،مسیر شهادت همیشه باز است.ان شاالله به ارزوی مشترکمون(شهادت) برسیم.
:-)
سلام علیکم
خوب باشیم و توفیق را جذب کنیم در بستر هم شهید می شویم و در غیر اینصورت در میدان جنگ هم شهادت ما را بر نمی گزیند

از این عبارت خیلی خوشم اومد «بچه تر که بودم...» احسنتم... این تواضع نشان دهنده بزرگی است
تشکر
التماس دعا

اگه نمیریم شهید,میشیم.......
"اللهم ارزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک."
اگر شهید نشویم، میمیریم!

تشکر

سپاس از دنبال کردن ما با کمال میل دنبال شدید
سلام...
ای کاش شهادت ازنظر شما آقایون انقدرکه جذابیت داره برای ماخانومام داشت.
شوهرمنم همیشه همچین آرزویی داره وهمیشه دعا میکنه ودنبالشه...
شهادت مرگ قشنگیه که باهاش زنده میشی...
اما همسر شهید چی؟
اون تنهامیشه.تمام مکانها ومراسما وروابط عاشقانه ای که باهم داشتن بعدازشهادت همسرش میشه  خوره ی جونش...
کاش راهی بود که زن وشوهرا باهم شهید میشدن...

سلام...
ای کاش شهادت ازنظر شما آقایون انقدرکه جذابیت داره برای ماخانومام داشت.
شوهرمنم همیشه همچین آرزویی داره وهمیشه دعا میکنه ودنبالشه...
شهادت مرگ قشنگیه که باهاش زنده میشی...
اما همسر شهید چی؟
اون تنهامیشه.تمام مکانها ومراسما وروابط عاشقانه ای که باهم داشتن بعدازشهادت همسرش میشه  خوره ی جونش...
کاش راهی بود که زن وشوهرا باهم شهید میشدن...

درسته خانواده شهید خیلی شرایط سختی رو تحمل میکنن اما نباید از این هم غافل شد که مقام خانواده شهید تا چه حدی بالاست و چه نعمات به ایشان عطا میشه 
مثل بی بی و امام سجاد که در شام به عنوان خانواده ی شهید به ایشان حتک حرمت شد!
  • ماه تی تی
  • ان شالله که شهید بشیک

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">